tisdag 28 juli 2020

Grillmiddag med grillad chokladkaka

Trots att jag jobbar försöker jag ha kvar sommar- och semesterkänslan, så då var det perfekt att jag var bortbjuden på tjej-grillmiddag igår. Vi började med alkoholfritt bubbel, perfekt med lite feststämning utan alkohol eftersom jag var tvungen att jobba en stund på kvällen. Till det serverades krustader med ädelost och hjortron. Hur gott är inte det? Jag njöt av det så mycket så jag glömde ta kort.


Se'n flyttade vi upp på altanen och bjöds på en supergod grillmiddag, och finns det något bättre än vackra och goda sallader? Från grillen fick vi kycklinglårfilé och jalapeñoost-fyllda champinjoner och till det åt vi potatissallad, sallad och en röra med soltorkade tomater. Riktigt god festmiddag på en jobb-måndag! Så här skulle alla veckor få starta.


Det roligaste fick vi dock till efterrätt då vi bjöds på chokladkaka från grillen. Så himla läckert! Jag har varit lite sugen att prova men aldrig "vågat". Men nu äntligen fick jag provsmaka! Det var en god chokladkaka med Salted Caramel Choklad-bitar i, till det åt vi jordgubbar och glass. Sommar på en tallrik! Och självklart blev det chai-te till det.

Trots att det inte var soligt var det så pass varmt att vi kunde sitta ute hela kvällen. Så mysigt! Inne hinner vi sitta hela hösten och vintern, så det gäller att passa på att vara ute nu. En supermysig och trevlig kväll och jag kom i säng alldeles för sent, men så värt att vara lite trött idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar