onsdag 8 juli 2020

Ida tonåringen

Igår firade vi familjens minsting som inte är så lite nå mer, för igår fyllde Ida hela 13 år och blev alltså tonåring. Hon fick ett bra kalas utomhus med mat, bad och släkt, precis som hon önskade💕


Vi började på eftermiddagen med bubbel x2, bubbel i spa-bad och/eller bubbel i glasen. Jag valde bara det ena. Gissa vilket?  Lite presentöppning hann vi också med innan det var dags att duka fram taco-middagen. Det fanns både köttfärs- och lax-tacos och en massa tillbehör. Det var sååå gott och precis vad jag var sugen på och fler verkade tycka att det var ett bra mat-val.

När vi hade ätit upp och dukat bort alla tallrikar och skålar var det dags för efterrätten, som dagen till ära var marängtårta med chokladkräm o jordgubbar, rabarberpaj med grädde och biskvier. Så himla mycket gott och Ida hade bakat allt själv. Duktiga tjejen! T.o.m biskviernas alla moment hade hon gjort helt själv och det bästa av allt var att hon gjorde dem små, precis som jag vill ha dem💖

Det var en nöjd 13-åring som gick och la sig på kvällen (läs: natten), hon var vaken till efter midnatt för hon ville maxa födelsedagen. Vem vill gå o lägga sig när man fyller år?


Jag hade en sömnlös natt inför födelsedagen för prognosen sa regn och jag låg o funderade på hur vi skulle lösa firandet av Ida på bästa sätt om vi inte kunde vara ute som planerat. Men regnet uteblev och det var t.o.m solglimtar några få korta stunder. Tack vare vår paviljong kunde vi sitta rätt skyddat mot kylan och fick en mysig middag ute på altanen med säkert avstånd till min mamma som vi vill hålla två meters avstånd till. Håll i och håll ut!

Jag hade även Corona-anpassat maten så mamma fick ett eget bord med egna skålar av alla taco-tillbehör. Så det är ordentligt med disk idag då jag hade dubbel uppsättning av allt, men jag har ju diskmaskin så det är en enkel anpassning för att vara på den säkra sidan.

Mammas bord med alla taco-tillbehör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar