tisdag 21 juli 2020

50års-rester

Nu var det länge sedan jag var in och skrev något nytt inlägg, men jag har varit lite upptagen. I söndags fyllde jag 50 år så jag hade en del att göra inför mitt Garden Party och sedan har jag vilat i ett par dagar efter festen också. Mer om min stora dag kommer... Jag själv tog inte så många kort på min födelsedag så jag har efterlyst kort från mina gäster. Så jag hoppas att det snart dyker upp en massa kort i min inkorg. 

Som vanligt är det svårt att beräkna mat till många gäster, jag hade lite för lite av någon enstaka sak och alldeles för mycket av mycket annat. Det jag beräknade helt fel på var potatissalladen så den har vi ätit i tre dagar nu. I dag grillade vi dock nytt kött till potatisen och övriga rester såsom sallad, grönkål och tzatziki. Vi passade även på att bjuda över grannarna på middag så att det skulle gå åt lite extra.

För att lyxa till rest-middagen lite extra gjorde jag även en snabb-focaccia med fetaost, oliver och tomater förutom det obligatoriska som olivolja, flingsalt och färska örter.

2 kommentarer: