lördag 21 december 2019

Vilar in julen

Nu har vi julledigt på riktigt här i huset och jag hoppas på sena kvällar, långa sovmorgnar och en massa timmar i mjukiskläder hemma med familjen i flera dagar. Men allra mest hoppas jag på att vi får vara friska hela lovet.

Jag blev ju snuvad på den sköna äntligen-ledigt-känslan eftersom jag var sjuk sista arbetsveckan. Det blir inte samma underbara känsla när en sjukledighet övergår i en semesterledighet. Men om nån dag, när vi har kommit in i semesterlunken ordentligt, känns det nog bättre.

Tomtarna är på plats och väntar på julafton
I dag ska jag fortsätta vila, men även försöka hinna köpa de absolut sista julklapparna. Tack o lov är det inte mycket kvar så jag behöver inte anstränga mig så mycket o behöver absolut inte ränna runt på sta'n.

Se'n är det väl dags att börja följa nån ny serie så vi kan ha lite seriemaraton långt in på nätterna. En jultradition sedan några år tillbaka. Älskar det! När jag inte behöver bry mig om att jag är vaken alldeles för länge på nätterna, då känner jag mig verkligen ledig. Bästa känslan!

I natt har det snöat så nu får vi nog en vit jul. För inte ska det väl regna och töa nå mer nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar