söndag 1 december 2019

Ny frisyr

För några veckor sedan, helt ärligt börjar det bli lite för många veckor sedan, var jag på en långsittning för att fixa mitt hår - så välbehövligt. Förra gången jag klippte mig blev jag inte alls nöjd. Jag provade en ny salong och frisör i väntan på nyöppning av min favoritsalong. Det gör jag inte om!

Men när jag var tillbaka hos min favoritsalong men med en ny frisör blev jag sååå himla nöjd både med klippningen och färgningen. Så skönt att känna sig fin i håret. Jag fick en härligt höstfärg som jag är toknöjd med. Klippningen lyckades hon också med trots mina förutsättningar. Jag har väldigt många hårstrån med de är så tunna och mjuka. Svårt att få den volym jag vill ha och drömmer om 💫


Men numera finns det ju hårförlängning så man på ett enkelt sätt kan få längre och/eller tjockare hår. Har ni provat nån gång? Inte jag, men ibland är jag lite sugen att få lite fylligare hår med mer volym. Men det får nog vänta....

Att titta i spegeln och vara nöjd med både klippning och färg kan ju muntra upp en vilken grå höstdag som helst. Fast helt ärligt så har jag alltid håret i slarvig svans eller knut när jag är hemma. Kanske borde jag köpa en sån där snygg hårsvans som man kan köpa. Verkar så enkelt att få ett långt hårsvall då 😀

Egentligen är jag väldigt nöjd med min längd. Jag vill inte ha långt hår igen men just när man sätter upp det i en svans skulle det ju kunna vara kul som omväxling att knäppa fast en lång svans ganska högt upp på huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar