lördag 28 december 2019

Dagar i köket

Nu har jag sjunkit ner i soffan efter två heldagar i köket. Heldagar kanske är att ta i men jag har bakat en massa och lagat en hel del mat både i går och i dag. Det började med att jag skulle baka till Idas basketlag som ska ha fikaförsäljning imorgon men det var så himla kul att baka så jag fortsatte när jag ändå hade dragit fram alla bakgrejer.

Så nu har ni en del roliga recept att se fram emot eftersom jag har testat en del nya saker.

Philadelphiabullar
Marshmallowbrownies
Mjölk- och äggfri Sverigekaka med kokos 
Matro-limpa

Nu är det slut på julmats-middagar så i går gjorde jag en supergod fläskfilégratäng o klyftpotatis och i dag blev det tacos. Gott med lite vanlig mat, trots att jag absolut inte är less julmat riktigt än. Som Jessica Frej sa "Att vara less på julmat redan är som att vara less grillat i början på juni". Så rätt och så klokt!

Vi har kvar lite julgodsaker t.ex köttbullar, skinka och gravad lax, men det är perfekt till frukost och lunch ytterligare några lediga dagar. På tal om lediga dagar, på måndag ska jag, tyvärr, jobba, jag hade gärna fortsatt med semesterlunken och slippa stiga upp tidigt. Jag ska faktiskt stiga upp tidigt redan imorgon då Ida och fikat ska levereras redan vid 8. Fast då kan jag ju åka hem o sova se'n på en gång eftersom Ida inte ska spela, det kan jag ju inte på måndag.

Eftersom vi hade en massa frukt och choklad från jul som behövde ätas upp så gjorde jag Gino till efterrätt idag, som vi åt tillsammans med glass. Perfekt att göra Gino för att slippa slänga småtråkig frukt och rolig variant på fruktsallad. Allt blir godare med choklad.

Fläskfilégratäng med en massa gott
Tacosallad
Gino, varm frukt med choklad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar