söndag 22 december 2019

Juldrinken 2019

Vill ni fira in julen med en god drink så kommer enklaste bästa tipset här. Blossa kommer ju med två "Årets glögg" varje år, dels den mer kända starkvinsvarianten men även den oftast godare alkoholfria. Den alkoholfria varianten har jag i flera år använt att göra juldrink av tillsammans med torr cava. Eftersom glöggen är så söt så vill jag ha så torrt bubbel som möjligt och därför passar Cava perfekt.

För några år sedan var blåbär och ingefära årets smak - så himla god. Men även i år är det en höjdare. I fjol när starkvinsglöggen smakade bl.a. citron var den riktigt god att blanda med bubbel, men då blev det en ganska stark drink så därför föredrar jag alkoholfri glögg.


Juldrink

Årets alkoholfria glögg från Blossa med smak av Äpple och Vanilj
Torr Cava

Häll upp glögg i ett champagneglas till nästan hälften.
Fyll upp med Cava.



Jag känner inte så mycket smak av äpple och vanilj utan det blir en lätt god ton av glögg tillsammans med bubblet. Prova gärna! Jag har hunnit med att dricka den här flera gånger under december. Kanske läge att köpa på sig en flaska glögg till nästa år för då finns ju inte den här smaken nå mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar