onsdag 15 februari 2017

Chilitomatsalsa

Till våra kycklingfajitas gjorde jag en jättegod och småstark chilitomatsalsa. Styrkan kan man ju variera själv med chilin, börja med lite och öka på om du är osäker på hur stark chilin är. Salsan är inte bara god till fajitas och tacos utan passar även perfekt till grillat en varm sommardag.


Chilitomatsalsa

20 minitomater, tex romanticatomater
0,5 rödlök
1 lime
0,5 röd chili
en bunt koriander eller persilja
salt och peppar 

Dela tomaterna.
Finhacka rödlök och chili.
Pressa lime och hacka kryddorna.
Blanda samman alla ingredienser väl. 
Smaka av med salt och peppar, låt vila ett tag.

Jag har liknande recept sedan tidigare på bloggen men de är utan chili och det är också supergott. Men ibland är man så himla sugen på lite chilistyrka, eller hur?


I dag har det varit en dag på språng och det är först nu jag har några minuters lugn. Efter en rolig förmiddag i Idas klass, hade jag en snabblunch innan jag var på en HLR-kurs på tre timmar med jobbet. Jätteintressant och viktig utbildning som alla borde gå. Se till att få det på jobbet! Det borde vara i alla arbetsgivares intresse.

Efter kursen var det dags för middag, mathandling, skjutsning o hämtning av danstjejer och ett snabb-besök hos mina föräldrar. När vi väl kom hem var det dags för kvällsruschen och snabbstädning av köket. Men nu ska jag inte göra mer i kväll! Förutom att dricka te och se tv 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar