lördag 4 februari 2017

Baka baka liten kaka

Vi bytte ut sjukstugan mot bakstuga i dag. Så himla mycket roligare. 
Och något roligt var precis vad vi behövde i dag efter flera veckor med sjukdomar. Alltså jag är så less att vi inte får vara pigga och friska. Längtar tills vi alla är friska och fulla med energi igen.

Om två veckor ska Isaks fotbollslag hålla i ett futsal-sammandrag och det innebär fikaförsäljning för att tjäna pengar till laget. Perfekt anledning att baka i dag alltså! 
Och som vanligt när det är fikaförsäljning tycker jag att det ska finnas fika för alla så därför bakade jag min favoritkaka utan gluten, mjölk, ägg och nötter så klart - Chokladhavrerutor.


Ida har tjatat om Silviakaka ett tag och eftersom jag inte har bakat på länge har det inte blivit nån Silviakaka till henne heller. Men nu passade jag på att göra henne glad genom att baka en Silviakaka i långpanna.
Många kakor blir det och provsmaka måste man ju 😀


Se'n provade jag en ny variant av kladdkaka - en kladdkaka toppad med chokladbollssmet! 
Det bästa av två choklad-världar. 
Tänk er en kladdig kladdkaka och dessutom härliga chokladbollar...i samma tugga.


Det är så perfekt med långpannekakor när man bakar till fikaförsäljningar. Många bitar med liten ansträngning. Tack vare det så hinner man baka flera olika sorter på några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar