lördag 17 januari 2015

Kvällslugn

Efter en dag full med jobb av olika slag har vi nu slagit oss ner i soffan för att se nån deckare, polisserie eller liknande. Så skönt att på kvällen tända några ljus, koka en kopp te och sen sitta i soffan och "dum-se" på tv utan att behöva tänka :)

Dagens middag blev Baconfylld Bergis som vi åt efter hockeymatchen som slutade med Lule-vinst. Jag gjorde en god chilistark röra med bacon, purjo, morötter och paprika som jag fyllde i en långfranska (Bergis) och sen gratinerade i ugn. Det blev inte så vackert som jag hade hoppats, men det blev riktigt gott och det är ju det viktiga (trots att jag är en matbloggare och vill kunna ta fina kort).


Klockan är snart tio på kvällen och Ida verkar inte ens ha börjat tänka på att det är dags att sova. När jag säger att hon borde sova svarar hon"Vet du hur ofta jag måste stiga upp tidigt? Det behöver jag inte i morgon" och det har hon ju rätt i vår lilla tonåring som älskar att vara vaken sent och sen ha sovmorgon dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar