söndag 25 januari 2015

Kökssöndag

Vi hade tänkt fira en liten semla Selma idag men hennes föräldrar var sjuka så 2års-kalaset blev inställt och då passade jag på att baka en stor semla till dagens två-fika. Jag struntade dock i årets stora snackis - semmelwrap - och bakade en semmeltårta istället. Helt otroligt vad denna semmelwrap är överallt - i tidningar, på bloggar, på instagram, på radio, jag tror aldrig jag har varit med om nå liknade. Alla pratar om den! Nån som har provat den?

Jag blev supernöjd med semmeltårtan så den lär jag göra fler gånger. Så mycket enklare att smyga ner en andra bit. Att ta en andra semla går sällan obemärkt förbi hos övriga runt bordet.


Även denna söndag har vi förberett lite middagar för kommande vecka. Få se hur länge vi fortsätter vara så duktiga och förutseende. Till veckan blir det bland annat en köttgryta med älgkött och kokosmjölk - en spännande kombination. Dessutom blir det stekt fläsk och löksås en dag och eventuellt blir det soppa och pannkakor en annan dag.

Dagens middag blev en god fläskfilégryta med äpplen och cornichoner smaksatt med bl.a. grönpeppar och konjak som vi åt till klyftpotatis och sallad. Riktigt smaskigt och jag hade sån tur att det blev kvar till morgondagens lunchlåda också, mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar