måndag 5 januari 2015

Trettondagsaftonsmiddag med vänner

Vilken härlig dag jag har haft!
Jag fick en extradag hemma, eftersom det är en förkortad arbetsdag jobbade jag hemifrån och det var såå skönt. Jag kunde stiga upp klockan åtta istället för klockan sex och det var precis vad jag behövde.

Dagen avslutades med mat, vin och en massa surr med två tjejkompisar. Oj, vad jag uppskattar våra middagar. Och så kul att få planera middag med passande dryck, duka fint och sen bara mysa och surra en hel kväll.

Trettondagsaftonsmiddag med vänner
Förrätt
Het räksalsa med mango och avokado serverad med smörstekt bröd
Mia Fresh & Crisp


Varmrätt
Delizie -
Pastastubbar med skinka, ost och zucchini med tomatsås och bechamelsås
Caravan Durif


Efterrrätt
Chokladpavlova med chokladkräm, grädde och blåbär
kaffe o te


Alla recept kommer de närmaste dagarna för nu ska jag städa bort i köket och sen går jag nog ner o lägger mig. Det känns som jag ligger på minus på sömnkontot och på onsdag är vardagen tillbaka igen med tidig uppstigning för stora delar av familjen. Olivia och Isak har ju sån tur att deras skola är vattenskada och skolstarten har förskjutits till på måndag så de får sova i ytterligare en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar