fredag 30 januari 2015

Nu är det förkylt

Tyvärr räckte det inte med lite sömn för att Ida skulle bli bättre, utan det blev en vab-dag för mig med en snorig och hostig Ida. Nu på kvällen blev hon även sämre i andningen och fick dessutom feber. Tycker så synd om min lilla plutt. Men nu har hon äntligen somnat och får förhoppningsvis en lugn natt med mycket sömn, det skulle både hon och jag behöva.

Själv har jag sjunkit ner i soffan med en kopp te och lite tid för mig själv. Så skönt efter en dag med många "mamma-rop" från min sjukling.

Är så nöjd med vår nya lamp-boll som ger ett mysigt sken. Måste dock få tag i vita kedjor så att jag kan hänga upp den.

När jag insåg att det skulle bli en dag hemma hade jag en massa planer vad jag skulle hinna med. Men det blev inte mycket mer än att tycka synd om och passa upp Ida. Och egentligen är det väl just det man ska göra när man är hemma för vård av barn.

Men en middag lyckades jag göra i alla fall och det blev en favorit i repris. Den heta räkgrytan vi åt i december har vi alla längtat efter och nu var det dags igen för den. Alltså ni måste göra den! Här hittar ni receptet.

Favoritmat just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar