söndag 14 april 2019

Matsedel v.16 påskveckan 2019

Barnen är glada att de har påsklov och jag njuter av att jag bara har en 3-dagarsvecka framför mig på jobbet eftersom jag har tagit ledig på skärtorsdag. Tänk, nästa helg är jag ledig i 5 dagar och vi har inga speciella planer. Me like!

Kommande veckomatsedel innehåller lite påskinspiration med ägg, lamm, röror och gult.


Matsedel v.16 påskveckan 2019

Köttfri måndag
Ägglåda ev. med räkor

Tisdag
Bakad potatis med gravlaxröra

Onsdag

Skärtorsdag

Långfredag

Veckans godsak
Key lime pie

***********************


Dagens planer är bl.a. att leta lite inspiration till några goda middagar och efterrätter med påsktema. Jag måste ju testa lite ny påskmat så jag får nya goda recept att dela med mig av, fast gravlaxröran här ovanför blev jag så sjukt sugen på så den lär nog finnas på fått påskbord i år.

Förhoppningsvis kan jag sitta ute i våra nya utemöbler och njuta av solen samtidigt som jag letar godsaker. Vilka påskfavoriter har du? Tipsa gärna om något gott som jag kan testa till påsk.

Men först långfrukost... 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar