lördag 20 april 2019

Romsås till lax

Alltså vilken påskledighet vi har 🌞 Vi njuter av lugna lediga dagar i solen och äter en massa gott. Kanske lite väl mycket, men det får vi ändra på när vardagen är här igen. Men vädret alltså, jag kan inte sluta prata om det. Strålande sol från klarblå himmel och vi har sååå varmt på vår altan. Sommarkänsla, trots att hela gräsmattan är full med snö.

Till middag invigde Leif ny-grillen med att grilla färsk lax - så himla gott och fräscht. Sån enkel festmiddag, till laxen serverade vi kokt potatis, sallad, smör o bröd och en kall romsås.


Romsås till lax

3 dl crème fraiche
0,5 burk finkornig rom (à 80 g)
dill
citronpeppar
salt

Rör ihop crème fraiche, rom och rejält med dill.
Smaka av med citronpeppar och salt.


Nu har vi hamnat i tv-soffan och ser Stjärnornas stjärna, där kvällens tema är disco och visa. Så det kan nog bli en hel del gamla favoriter. Jag har hört att Mariette ska sjunga Josefin Nilssons Älska mig för den jag är och att det ska vara magiskt. Risken är nog stor att det kommer nån tår, nu när man vet mer om Josefins tragiska historia.

Trots att vi tar det väldigt lugnt, eller kanske just därför, så är vi en extremt trött familj och det lär bli en tidig kväll i kväll (också). Sena kvällar är inte riktigt min grej 😂 Men den här ledigheten handlar om vila, så tidiga kvällar och sovmorgon är det som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar