söndag 7 april 2019

Matsedel v.15 april 2019

Även i dag kunde jag sova lite längre på morgonen. Underbart! Det är kanske sommartiden som hjälper mig, eftersom kroppen tror att klockan är en timme tidigare. Känner mig pigg o utvilad och har precis ätit frukost så snart är det dags för te-kopp nummer två, ska bara ge er det här inlägget först.

Veckans matsedel bjuder på lite smått o gott och en del gamla recept, så korten är inte de bästa. Jag är fortfarande ingen mästerfotograf, men jag har definitivt blivit bättre.


Matsedel v.15 april 2019

Köttfri måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Mysfredag

Veckans godsak
Snabb-butterkaka


*******************************

I dag drar Luleå hockeys semifinal-serie igång med match mot Frölunda på hemmaplan. Så hela vår dag planeras utifrån det, för den matchen tänker vi inte missa. Solen försöker kämpa sig fram men lyckas inte riktigt, trots det ska jag försöka hinna med en promenad idag.

Se'n är det en till och tråkig grej jag måste hinna med. Vi har fått hem det där hemska brevet från skolan som man helst vill slippa - det går löss. Så alldeles strax ska jag sätta mig o luskamma Idas hår. Även om man inte tror att barnen har löss är det sååå viktigt att alla gör sin plikt och luskammar ordentligt så att man får stopp på spridningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar