tisdag 30 april 2019

Enkel halloumisallad

När det blir varmare ute blir man mer sugen på fräsch mat, eller hur? Jag äter gärna sallader på våren och sommaren, medan på vintern vill jag nog ha en köttbit, grytor och gratänger. I fredags när det bara var jag och Leif till middag så slängde jag ihop en enkel sallad med grillad halloumi. Så gott och så enkelt.


Enkel halloumisallad

halloumi
färsk spenat
körsbärstomater
avokado
paprika
balsamicokräm

Lägg färsk spenat på ett fat.
Fördela halverade tomater, paprika- och avokadobitar över.
Stek eller grilla halloumin, skär den i bitar och lägg på salladsfatet.
Toppa med balsamicokräm.


Balsamicokräm är så himla gott och förhöjer vilken sallad som helst. Ida som också älskar den äter hur mycket sallad som helst bara jag ställer fram lite balsamicokräm 😀


Så himla skönt att ha stora barn som klarar sig utan majbrasor, de är lika nöjda med att vara hemma så vi slipper ut o leta nån bra majbrasa. Speciellt i dag när jag känner mig hängig/förkyld så är det skönt att slippa stå o frysa vid nån majbrasa. Jag håller mig hellre inne i värmen och myser o njuter av god mat o dryck och trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar