lördag 6 april 2019

Tankar ny energi

Har precis kommit hem från en shoppingrunda med Olivia. Vi var på Storheden, ett shoppingområde utanför stan, och vi var definitivt inte ensamma där. Puuh. Men nu är förråden i alla fall påfyllda med tvål, schampoo, tvättmedel, tandkräm och en massa andra tråkiga saker som är billigt där. Köpte även några plastbackar så nu kan jag fortsätta rensa förråden och förbereda för loppis.

Var riktigt hungrig när jag kom hem eftersom vi åkte precis före lunchen. Vilken tur att vi hade goda rester kvar från i går som gick snabbt att värma. En fläskfilégryta smaksatt med bl.a. konjak (recept kommer....), som jag åt med stekta champinjoner och zucchini.


Nu njuter jag av en kopp te o en liten chokladbit och tankar lite ny energi. Funderar på om jag ska göra nån efterrätt. Det är ju helg 💖 Men jag vet inte riktigt vad jag är sugen på, kanske en hjortonkaka. Konstigt nog är jag inte jättesugen på choklad, men det kanske bara beror på att jag precis åt en chokladbit.

Känns så skönt att vi storstädade i torsdags så vi inte behöver ägna helgen åt städning. Tanken är att vi ska städa på nån vardagskväll, helst torsdag, men vi är sällan hemma på vardagskvällar så det blir oftast att vi måste ta tid från helgerna till städning, tyvärr. Till veckan blir det återigen svårt att hinna med städning under veckan eftersom jag och Ida är upptagna på onsdag, jag ska på middag med vänner och Ida har dansträning. Se'n på torsdag är det semifinal 3 på hemmaplan för Luleå hockey och då tänker vi definitivt inte städa.

Ha en bra fortsättning på lördagen, nu ska jag försöka komma till nå beslut om kvällens efterrätt😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar