torsdag 26 april 2018

Äntligen Vårtecken

Efter lite strul både här och där fick jag dock till slut månadens Smakbox med tema Vårtecken. Den som väntar på nå gott...

Som vanligt innehåller boxen några gamla favoriter och några spännande nyheter. Den här boxen innehöll mycket dryck - perfekt att svalka sig med när solen börjar värma. Mitt nya favorit-te från Lipton som är berikat med antingen c- eller b-vitamin fanns också med i boxen. Ni måste prova! Ida siktade in sig på Hello-Kitty-godis, medan jag väljer choklad från nötfria Malmö Chokladfabrik när jag äter godis.

Mycket gott i en box!
Ser ni nå gott och/eller spännande?

Bacon Bits tycker jag låter gott att strö över en sallad och perfekt för mig med färdigstekt bacon så man slipper stekoset som jag inte alls gillar. Portionsförpackning färdigkokt ris som man bara behöver värma i micron låter himla smidigt, framför allt nu när några i familjen vill ha kolhydratfattiga tillbehör medan andra gärna vill ha potatis, pasta eller ris till maten. Färdigkokt ris innebär en kastrull mindre på spisen.

Santa Marias nya kryddtuber är en storfavorit och jag använder dem nästan dagligen. Har ni inte provat så är det dags. Framför allt vitlök och ingefära använder jag ofta, så smidigt att alltid kunna använda färsk utan större ansträngning.

Jag har den vanliga boxen men det finns även en Smakbox Balans med mindre sötsaker och mer gluten- o laktosfritt och vegetariskt. Vilken skulle ni vilja ha?

Fina Ida 💕 Kortet har hon tagit själv dessutom. Visst blev det bra?

Om du startar en prenumeration (utan köptvång) får du 15% rabatt på första boxen 
och dessutom en flaska exklusiv ekologisk rapsolja från Gunnarhögs Gård (värde 60 kr). 
Det enda du behöver göra för att ta del av detta erbjudande är att använda 
rabattkoden MATRO 
när du startar din prenumeration här.

Erbjudandet räcker så länge det finns kvar av Vårtecken-boxarna. Tyvärr är Smakbox Balans redan slutsåld men det finns fortfarande kvar av den "vanliga", dvs den som jag prenumererar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar