onsdag 7 juni 2017

Hallon och ingefära

Gissa paniken i fredags när det kändes som att en sommarförkylning var på gång och jag som skulle ha drinkkväll på lördag. Ingefära, ingefära, ingefära är vad som gäller då! Jag gjorde ingefära-te och ingefärashot, men framför allt drack jag Brämhults supergoda Hallonad med hallon och ingefära. Den var otroligt god och läskande så den kommer jag se till att ha hemma i förkylningstider....och annars också.

Lika stor panik som jag hade i fredags, lika lycklig var jag på lördag när jag vaknade helt frisk och inte hade minsta lilla förkylningssymptom. Älskar ingefära!


Ingefära och citron är den vanligaste kombinationen men hallon var minst lika gott till ingefära, kanske snäppet godare till och med. Citron och ingefära är för mig så förknippat med förkylningar så därför kändes det här godare och festligare. Brämhults juicer är ju dessutom ren lyx och känns nästan hemgjord.


Men faran var inte över och jag borde inte ha slutat dricka ingefära, för i natt vaknade jag med hosta. Är det förkylning eller allergi? Är då frågan som alltid den här årstiden. Vi har äntligen fått värme så det har verkligen exploderat i björkarna och pollenmängden lär vara därefter. Men å andra sidan är många runt omkring oss förkylda. Hoppas dock att jag slipper feber och att hostan är snabbt övergående, har inte riktigt tid att vara sjuk just nu med två hektiska och roliga veckor framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar