fredag 27 oktober 2023

En ny chans

I tisdag hade jag tjejkväll hemma hos mig. Så mysigt att dricka och äta gott och surra en massa på en helt vanlig tisdag. Det var extra bra att jag kan kunde ta lite sovmorgon dagen efter. Eftersom jag hade något kul att fira bjöd jag på min favorit-Cava dessutom. Vardagslyx!


Snittar & Bubbel
popcorn
snittar med gravlaxröra
ostbitar



Varmrätt
Kräftsoppa med pinsa och baguette


Efterrätt
Blåbärspaj med grädde



Vi träffades och började umgås på ett av mina första jobb efter min universitetsexamen. Och det var många år sedan. Känns som att det är lika bra att strunta räkna hur många år sedan det är. Jag har hunnit med några jobb sedan dess och snart är det dags för ytterligare ett nytt.

Så det blev även ett litet mini-firande med min favorit-Cava för att jag lyckades få detta jobb som låter så roligt och intressant. Så himla mycket jag i den annonsen. Är så glad att även rekryterarna tyckte att jag passade. 

Det har varit en lång rekrytering, men så seriös och ordentlig. Jag har gått igenom flera intervjuer/samtal, matte-, logik- och psykologtester och muntlig utvärdering av testerna med en psykolog, dessutom har de pratat med flera av mina referenser. Så spännande att se hur pass olika rekryteringsprocesser kan vara.

2 kommentarer: