måndag 23 oktober 2023

Bättre o bättre dag för dag

Då har en ny vecka dragit igång och jag har inte riktigt hunnit bearbeta förra veckan. En vecka som började tråkigt med förkylning, soffläge och två inställda superroliga saker. Men fortsatte med ett kanonroligt och inspirerande besked och en helt underbar hockeyvinst. 


Inte trodde jag förra måndagen då jag låg krasslig och tyckte synd om mig själv att det ändå skulle bli en av mina bästa veckor. I går söndag vaknade jag riktigt glad och hann tänka tanken "Varför är jag glad, vad ska hända idag?" Innan jag kom på att det berodde ju på lördagens hockeymatch.

Luleå hockey spelade mot Skellefteå i Skellefte och vi var så klart på plats, tillsammans med flera hundra (tusen) andra lulefans. Efter en smågrinig och tuff match utan mål, kändes hela sista perioden som en sudden, dvs att nästa mål vinner. När Skellefteå fick straff i tredje perioden trodde jag att det var kört. Men Luleå räddade - oj vad jag skrek av glädje.

När det sedan återstår 5 minuter lyckas Luleå få in en puck och vi satt då alldeles bakom målet. Gissa glädjen när vi ser pucken glida fram bakom målvakten och in i mål. Enorm glädje! Det finns inte så mycket som engagerar mig och gör mig så glad som när Luleå spelar och vinner. Det blev jobbiga sista minutrar då Luleå dessutom fick en utvisning och tvingades spela mer färre spelare. Men VI VANN. 

Firade med lite ost&chark på fredagen. Perfekt då vi inte orkade laga mat.

En av de två roliga sakerna jag var tvungen att tacka nej till tar jag igen imorgon istället. Det var middag med två gamla kompisar, men de är så snälla så de ser till att träffas igen så att även jag kan vara med. Vilken lycka. Så jag har köpt min favorit-Cava så att vi kan fira ordentligt.

Det roliga beskedet jag fick i onsdag återkommer jag till och berättar mer om senare i veckan. 

En bild från början av veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar