måndag 9 oktober 2023

Arbetsfrukost

Måndag och dags för en ny arbetsvecka. Medan jag sitter här och dricker mitt morgon-te drömmer jag mig tillbaka till förra måndagen då jag bjöd hem mina kolleger på frukost. Vi kombinerade några arbetsmöten med frukost hemma vid mitt köksbord. Så mysigt och sån underbar start på veckan. 

Tänk så härligt det kan vara att slippa jobbets lokaler och istället sitta hemma i mitt kök och ha möten. Jag tycker det är så viktigt att göra saker tillsammans med jobb-kollegerna utanför jobbet, så en frukost var helt perfekt.

Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar att fixa och dona inför "bjudningar", så jag njöt extra mycket. Tänk att jag först fick planera och fixa en frukost och sedan fick jag njuta av arbetsfrukost med kolleger. Kan ju inte bli bättre.

Vilka måndagar jag har haft. För två veckor sedan var hela min enhet till Clarion Sense och startade veckan med hotellfrukost och förra veckan åt min lilla grupp frukost hos mig. Men i dag blir det bara en kopp te i min ensamhet innan datorn slås igång för den här veckan.


Arbetsfrukost

finn crisp, tunnbröd
smör
skinka, ost
ägg, kaviar
paprika, gurka
yoghurt med blåbärssylt
yoghurt med hjortronsylt
granola

kaffe, te
vatten, juice, pepsi max
hemmagjord äpple-morot-ingefärajuice

pepparkakor
choklad och kola









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar