lördag 12 september 2020

Fredagskänslan

Jag sa att jag skulle njuta hela da'n av fredagskänslan igår och det gjorde jag. Jag hade en supermysig dag. Hade världens flow på jobbet och hann jobba undan en massa tråkigt som legat o stressat mig och jag fick äntligen vara med på fredagsfikat igen. Slutade hyfsat tidigt eftersom solen sken så jag ville skynda mig hem till altanen. Vilken värme det var! Jag var tvungen att sätta mig där det fläktade lite för det var alldeles för varmt i vårt solhörn.

Jag bjöd över mamma på en liten snacktallrik och ett glas bubbel i solen. 
En perfekt start på helgen.


Vår nya fredagstradition är att äta nå fredagsmys-gott till middag framför tv:n efter Idas basketträning. Gärna lite lättare och plockmat-aktigt. Så efter 19 igår dukade jag upp ingredienser till Club Sandwich så fick var o en plocka ihop sin egen kycklingmacka. Till efterrätt blev det lite frukt- och grönsakssnacks (melon, kiwi, morötter och salladsärter).


Nu skiner solen igen så jag ska ta en kopp te och gå ut o sätta mig. Det gäller att passa på alla soliga o fina dagar nu. I övrigt har jag inga planer för dagen. Jag trodde jag skulle få ett dygn helt ensam utan måsten, dvs hur mycket serietittande o soffhäng jag ville och typ te o mackor till middag. Men så blev det visst inte. Helt plötsligt är hela (hemmaboende) familjen hemma. 
Men det är mysigt det också 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar