tisdag 22 september 2020

Frasig tacorulle

Passar på att kika in till er nu när jag har landat i soffan några minuter, ja faktiskt ganska många minuter. Annars är det taxi-verksamhet deluxe som gäller idag då jag skjutsar Ida mellan aktiviteter. För tisdag är hennes stora idrottsdag, det börjar med 1,5 timme skolidrott, sedan är det dans i en timme o en kvart innan dagen avslutas med 1,5 timme basket. Så just nu är hon på basketträning och jag ska hämta henne om en timme ungefär. Tror ni jag får hem en hungrig tjej?

I söndags på Olivias födelsedag bjöd jag bland annat på denna tacorulle till middag, gjord med smördeg och tacoköttfärs. Perfekt om man har kvar lite tacoköttfärs.


Frasig tacorulle

1 rulle färdigkavlad smördeg
300 g tacofärs
1 liten burk majs
salsa
2 dl riven ost

Rulla ut smördegen. 
Bred färsen över i ett jämnt lager, lämna en kant tom så blir det lättare att rulla ihop.
Strö över salsa, majs och riven ost.
Rulla ihop smördegen från långsidan, lägg skarven nedåt.
Grädda i 225 grader i ca 15 minuter.
Skiva upp rullen och servera med sallad och salsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar