tisdag 4 februari 2020

Tråkiga tisdagen

Tisdagar måste väl ändå vara veckans tråkigaste dag. Fast det kan vi ju försöka ändra😍

Måndagar är inte så hemska som sitt rykte, fast det glömmer jag oftast bort. Tisdagar är värre. Man har kommit förbi måndagen och tror att det ska bli bättre och att man ska vara piggare men så är det sällan. Trots att man har påbörjat arbetsveckan så är det en evighet kvar till helgen (på måndagar vet man att det är länge kvar).


Trots att det är minus 17 ute och med köldfaktorn känns det som minus 23 tänker jag dra på mig täckbyxorna och promenera i väg till jobbet om ett tag. Älskar min nya rutin att promenera till jobbet, en perfekt start på dagen som gör mig så mycket piggare. Få se om jag lyckas hålla rutinen nu när Leif ska börja jobba på bortaplan för det innebär att jag måste vara hemma längre på morgonen och även måste komma hem tidigare för att fixa middag och kvällens skjutsningar. Men jag ska försöka...

Tråkiga tisdag till trots så tror jag att det kommer bli en ganska rolig arbetsdag idag för jag ska börja med ett halvdagsbesök från min gamla arbetsplats. Alltid kul att träffa gamla bekanta. Fast vi får se om det bara är nykomlingar eller om det är nån jag känner. Kul att nätverka och byta erfarenheter med varandra för vi jobbar ju faktiskt med liknande saker.

Uppdaterat:
Det kändes inte jättekyligt trots de många minusgraderna. Vilken härlig och vacker promenad jag fick, måste dela med mig av ett kort. Det är så otroligt vackert med rimfrost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar