tisdag 18 februari 2020

Att vara frisk eller inte

En natts sömn hjälpte inte för Ida, utan hon var minst lika förkyld i morse när jag väckte henne för att kolla läget. Jag förstod redan igår att hon skulle bli hemma i dag, men Ida ville verkligen att jag skulle väcka henne för att se att hon var tillräckligt sjuk för att vara hemma. Det är ju positivt att hon inte tog chansen att få en dag hemma oavsett om hon var sjuk eller inte.

Jag känner mig i alla fall tillräckligt frisk för jobb och håller tummarna att jag klarar mig från Idas baciller, för de verkar inte speciellt roliga. Jag är ändå ganska imponerad att vi har klarat oss så här långt in på året innan vi blev krassliga, när folk runt omkring oss har hostat o snörvlat ett bra tag redan.


Ikväll är det nog dags att göra en ny omgång ingefärashot om jag ska kunna motstå förkylningsbacillerna ett tag till. Den förra tog slut väldigt fort eftersom nu även Isak har börjat älska den och tog en shot varje morgon och kväll.

Planen var att göra skinkwok till middag men jag tror att jag ändrar planerna eftersom det är en av Idas favoriträtter och som hon mår nu lär hon inte ha mycket aptit. Istället gör jag kanske en av mina och Isaks favoriter - korvstroganoff, som Ida inte alls gillar. Tur att man är anpassningsbar och snabbt kan ställa om till nya förutsättningar.

Nu kör vi tisdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar