tisdag 12 januari 2016

Socker, socker, socker

När man tittar på sociala medier verkar det som att det är fler än jag som tänker dra ner på socker och kämpar med sockerabstinens efter julens frosseri. Det är inte lätt när det finns frestelser överallt! På jobbet har vi fikabordet fullt med paradis-choklad, pepparkakor och chokladbollar. Hemma har vi huset fullt av julgodis och julkakor. Hur ska det här gå?!

Nä nu ska jag sluta skriva om godis, kakor och choklad så att jag slipper frestas och fresta. Istället kan jag berätta om vår underbart goda middag som hela familjen åt av. Det trodde jag inte att de skulle göra! Jag gjorde en kålpudding och jag älskade den, de andra kanske inte håller med om att de älskade den men alla åt upp sin portion utan gnäll. Och så himla enkelt det var att göra!  Recept kommer.....

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar