fredag 22 januari 2016

Crostini med brie och pesto

Huset är städat, middagen uppäten, disken bortplockad och nu myser vi i soffan med te och en film.  Eller rättare sagt jag dricker te och Ida ser film. Istället för filmen väljer jag datorn och surfar matinspiration tills i morgon, är sugen på nån god kötträtt med gott vin. Har ni några tips?! Sen tror jag att jag ska göra sötpotatis-pommes också, har varit sugen på det sen jag var på Tapas de Papá före jul.

Har ni smakat Matros Pink Heaven än? Till den passar dessa godbitar perfekt, som jag också hade fixat i ordning till lördagens drinkkväll.


Crostini med brie och pesto
Crostini
Brieost
Röd pesto

Lägg crostinis på ett fint fat.
Skär brieosten i mindre bitar.
Stryk lite pesto på vare ostbit och lägg på crostinin.

Det här var riktigt gott. Först var jag rädd att det skulle vara för enkelt och tråkigt. Men även det enkla kan vara perfekt! Det är det här tilltugget bevis för. Dessutom var det lättfixat så jag fixade snabbt i ordning några stycken precis när gästerna kom.

Jag använder alltid Icas röda pesto som är nötfri (I love it!) och underbart god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar