söndag 28 juni 2015

Snabbfixad midsommar-lunch

Nu verkar sommaren ha kommit på allvar. Hoppas den stannar kvar lääänge.

I går blev jag så sugen på sill och gravad lax, kanske beror det på att vi var borta på midsommarafton då många av er andra åt det. Så för att fira in sommaren (eller varför man nu firar midsommar) så fixade jag i ordning en midsommarlunch i dag med de viktigaste sakerna. Det blev alltså en snabbvariant på sill-lunchen.

Jag dukade fram maten i skuggan på altanen men sen satt vi i solen och njöt av den svenska sommaren.


Snabbfixad midsommar-lunch
citrusgravad lax 
löksill
skärgårdssill
ägghalvor
knäckebröd
potatis
köttbullar
jordgubbar

Hade det varit en riktig midsommarlunch hade jag nog även haft löjrom, lax- och/eller matjesilltårta, egeninlagd sill och jordgubbstårta. Jag hade även provat ett eller flera nya spännande midsommarrecept som man blir inspirerad av på bloggar och tidningar inför midsommar.

Nu ska jag fortsätta njuta i solen innan vi ska dra igång grillen och fixa ytterligare en grillmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar