måndag 11 augusti 2014

Kvällsjobb

Har precis kommit hem från Idas fotbollsträning och har satt mig med en kopp te på altan för att jobba undan lite. Jag har ett matuppdrag att planera, några mejl att besvara, en resa att fixa med och några sidor att inspirationsläsa. Och det passar alldeles utmärkt att göra det i kvällssolen på altanen med datorn framför mig.

Trots att det är varmt o skönt så är det inte samma magiska värme som vi haft nästan hela juli, men det kan man kanske inte förvänta sig i mitten på augusti.


Dagens middag blev den goda och enkla pizzalasagnen med lasagneplattor, rökt skinka och en hemmakokt tomatsås full med grönsaker. Mycket godsaker och väldigt mättande med få propoints.

Jag invigde min nya ugnsform som jag fick av familjen när jag fyllde år. Kan man ha för många ugnsformar? Inte enligt mig, i alla fall :)


På dagens agenda stod mathandling, men eftersom solen kom fram efter lunch struntade jag i Kvantum och valde altanhäng istället hela eftermiddan. Bra och skönt val! Men det innebär att jag måste ta en tur till affär'n i kväll istället. Men om jag åker i väg ensam när Ida har lagt sig går det rätt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar