lördag 31 maj 2014

Försommarfesten - Välkomstdrinken

Igår bjöd jag in några nya och gamla tjejkompisar på en försommarfest. Regnet öste ner utomhus men vi hade det varmt, mysigt och trevligt inne.

Som välkomstdrink bjöd jag så klart på min nya favoritdrink Aperol Spritz. Det blir så härlig orange färg som lyser upp vilken fest som helst :) För att minimera disken använde jag champagneglas i plast, glasen hade en fin metallkant och alla blev förvånade att det faktiskt var plast. Bästa betyget!


Drinktilltugg
ostchips
oliver
grissini


Visst kommer ni ihåg hur man gör en Aperol Spritz? 3-2-1
Jag använde mitt nya favoritbubbel med namnet man inte glömmer - Ferrari Brut. 
I brist på en Ferrari-bil dricker jag vinet istället.


Eftersom de jag bjöd in inte kände varandra kändes det bra att ha en välkomstdrink med tilltugg och mingel istället för en "sittande förrätt" på så sätt kommer snacket igång enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar