torsdag 29 maj 2014

Pajverkstad

Här bakas det paj för fullt till morgondagens buffé, men jag har gjort det lätt för mig genom att använda färdig pajdeg. Oftast tycker jag om att göra allt från grunden men ibland tar även jag genvägar. Speciellt när det är buffédags är det nog mycket mat som ska göras så då är det skönt att slippa några tidskrävande moment. Jag som hatar att städa tycker att största vinsten är att man slipper diska degbunken.


Har ni provat pajdegen från PopBakery? Jag har aldrig testat den tidigare så jag hoppas det blir gott. Deras pizzadeg och smördeg har jag provat och dem tycker jag om så jag har höga förväntningar även på pajdegen. Provsmakning blir i morgon! Jag är i alla fall väldigt imponerad över hur enkelt det var, inget kladd, inget mjöl, bara rulla ut och nagga.

Nu ska jag ta en liten lunchpaus ute i solen innan vi ska cykla iväg till Tunavallen där vi har ett kioskpass i ett par timmar. Man får ställa upp på lite allt möjligt när man är en idrottsförälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar