söndag 25 maj 2014

Fingrillad röding

Valvaka på tv:n, jag i soffan och tekoppen på bordet. Det kan nog bli en bra kväll det här.

Till middag i dag grillade vi fjällröding som vi åt med kokt potatis, sallad och en örtsås. Perfekt mors-dag-middag! Leif var så nöjd med hur han lyckades få så fina grillränder på rödingarna så för en gångs skull var det han som påminde om att jag måste fotografera maten :)

Fina grillränder på fjällrödingen

Vi har en kortvecka framför oss så det blir ingen veckomatsedel ikväll. Dessutom blir vi en minifamilj med bara jag, Ida och Isak hemma i början av veckan. Olivia åker till kusinerna i Kungsbacka med mormor och kommer hem först på lördagkväll. Leif åker till Svappavaara för att jobba, som vanligt, men kommer hem redan på onsdag.

God örtsås till rödingen. 

Jag har ingen hel arbetsvecka kvar innan sommarsemestern. Känns lite konstigt men ganska skönt. Och jag har nog inte förstått att det är juni redan om en vecka och skolavslutning om drygt 2 veckor. Jag tror vi är klara med examenskläder till alla barnen dessutom och det känns väldigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar