lördag 14 april 2012

Städ-lördag

God morgon! Här har vi vaknat upp till en småmulen och blåsig dag. Efter gårdagens värme och sol hade jag hoppats på liknande väder idag, men så blev det inte. Fast eftersom jag har tänkt att vi ska storstäda idag så passar ju det här vädret mycket bättre. Hade inte varit så kul att vara inne och städa om solen sken ute.


Gårdagens middag blev en god festmåltid med lite smått och gott gjort av rester. Vi hade pastapenner kvar sedan tidigare i veckan då vi åt dem tillsammans med en skinksås, igår gjorde jag min favorit-pastasallad av de som var kvar. Jag värmde upp pastan lite, satte i grön pesto, färsk spenat, tomater och oliver. Hade tänkte ta ett kort men jag var så hungrig när vi väl åt så jag glömde bort det. Till det serverade jag rökt lammkorv, lufttorkad karré och rostbiff.

Vi hade två kycklingfiléer i kylskåpet som jag stekte upp i bitar och blandade i curry och grädde så blev det barnens favoritkyckling - djungelkyckling. Till det serverade jag ris, gurka, tomat, avokado, konserverade mandarinklyftor och majs.

Så här kan man se ut när man äter glass.
Choklad högt upp på kinderna.

När vi hade ätit klart kom glassbilen, så nu har vi ännu mindre plats i frysarna. Nu är de riktigt proppfulla. Nej nu måste jag sätta igång med städning. Hoppas ni får en bra lördag så ses vi senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar