torsdag 19 april 2012

Rena fönster och snabb fisk

Nu skiner solen igen. Så underbart! Tänk vad vädret kan göra mycket för humöret. Idag känns det extra bra att solen skiner för då kan jag njuta riktigt ordentligt av mina nyputsade fönster. Inte en fläck syns på dem trots att solen skiner och brukar kunna avslöja det mesta. I år tog jag det kloka beslutet att leja bort fönsterputsningen. Varför ska jag gå i flera veckor och försöka hitta nån tid till det? Sen blir det aldrig perfekt heller. Alltid syns nån fläck. Jag är så nöjd och glad att jag slipper fönsterputsningen i vår.

Det är en trött stortjej jag har idag, Olivia har prao:at på en småbarnsavdelning och är helt slut :) Men hon har haft jättekul och längtar till imorgon när hon ska tillbaka dit.

Olivia var så trött innan middagen att hon somnade på golvet.

Dagens middag blev en gammal favorit som det var jättelänge sedan jag gjorde - Fisk à la madame Junod. Enklare maträtt kan vara svårt att hitta. Man lägger ett fryst fiskblock i en form, kryddar med örtsalt och häller på gräddmjölk innan man ställer in det i ugnen. Under tiden fisken är i ugnen kokar man potatis, gör sallad och dukar. Sen är det klart för servering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar