söndag 22 april 2012

Söndag i väntan på måndag

Jag har precis plockat bort dagens middag som var hel kyckling tillagad i min Nordic Cooker. Jag fick till en jättegod sås med lite allt möjligt i (man tager vad man haver) så det lär blir svårt att göra om den. Vi åt lite tidigare än vanligt idag eftersom Isak ska i väg på fotbollsträning. Just nu sitter jag med ett glas chai-te och funderar över vad vi ska äta till middag i veckan. Det går lite si så där så det lär bli som vanligt att jag bestämmer från dag till dag. Imorgon ska vi alla fall äta Olivias risotto med kassler som ligger i kylskåpet och väntar på att bli uppäten och nån dag ska vi äta tacos. Men resten av veckan då?

Till veckan ska jag ha en kolhydratfattig vecka igen så jag har förberett genom att baka bröd och göra veckosallad så att det blir lättare att undvika kolhydrater under veckan. Veckosalladen innehåller både lite socker och  morötter så den är ju inte kolhydratfri, men jag äter den ändå ofta under mina kolhydratfattiga veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar