lördag 17 september 2011

Friterat

Vad jag är duktig! Istället för att vara inne och baka nå roligt och gott till nästa helgs kalas så gick jag ut och tvättade fönster utvändigt. Jag är så stolt över mig själv. Fast vårt nya fönster i utbyggnaden har jag inte tvättat. Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt, det är så högt och marken under lutar och är bara sand. Hmmm, hur ska jag lösa det? Jag som är lite höjdrädd dessutom. Nästa år ska vi bygga altan där under så då har vi åtminstone ett plant och hårt underlag.

Till middag provade vi att fritera lite olika saker förutom pommes frites. Vi provade både lökringar och chilicheese-nuggets. Båda var riktigt goda, men chilicheese var nog snäppet godare. De var lite starka och krämiga.
När jag åt lökringarna blev jag lite nostalgisk för när jag var yngre åt jag alltid Maxbiff istället för hamburgare på Max och då ingick det två lökringar. Nu har tyvärr Max tagit bort Maxbiffen ur sitt sortiment och då har jag glömt bort lökringarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar