onsdag 7 september 2011

Första omgången kött 2011

Efter måndagens 4 fullträffar på några timmar tog jaktlyckan slut (tillfälligt) för Leifs jaktlag. Inte en älg har de skjutit därefter. Idag var det slaktdag och han kom hem med ca 20 kg kött som vi har paketerat och fryst in. Imorgon åker han iväg på en ny vända jakt, vi får hoppas att jaktlyckan återvänder.
Ca 20 kg älgkött färdigpaketerat för frysen.

Nu är jag less det här gråvädret med mycket blåst och regn lite då och då. Luften är varm, 15-20 grader, men man kan ju inte njuta av den. Nu längtar jag efter att få se solen och ett riktigt fint höstväder.

I dag ringde Isaks nya fröken till mig på jobbet för hon ville berätta att Isak hade varit ledsen och arg på skolan pga en incident ute på rasten. Men hon sa också att Isak är "ett socialt geni" i klassrummet, han är aktiv, berättar gärna saker och räcker alltid upp handen. Så fina ord om mitt barn gör mig så himla glad och stolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar