torsdag 22 september 2011

Rostbiff och krämig potatisgratäng

Nu får vi igen för den underbara sommaren. Nederbörden i september slår alla tidigare regnrekord i Luleå och än verkar det inte vara slut på regnet.

Även idag har Leif varit hemma med en sjuk Ida fast nu börjar hon vara riktigt pigg så imorgon ska hon till förskolan. Det känns bra att jag slutar tidigt imorgon så att Ida får en kort första dag efter sjuktiden. Idag har Leif roat sig med att laga god mat tills jag skulle komma hem från jobbet. Vi åt rostbiff och potatisgratäng, inte illa för en vanlig torsdag. Rostbiffen hade han ugnsstekt på väldigt låg ugnstemperatur, 80 grader, i ca 3 timmar så den var otrolig mör och god.

Nu ska jag skjutsa Olivia till hennes dans sen ska jag hem och storstäda köket så det är rent och fint imorgon när jag ska börja förbereda mat och tårtor till Olivias kalas på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar