fredag 16 september 2011

Olivias tjejmiddag

Nu är Olivias tjejmiddag i full gång. Hon fyller 12 år på tisdag och har börjat firandet redan idag med sina kompisar.

Vi upprepade fjolårets succé med sockrade glas som vi serverade välkomstdrinken i när tjejerna kom.

Till middag serverade vi en av familjens stora favoriter kycklingtortilla. Eftersom en av Olivias kompisar är vegetarian gjorde jag även en vegetarisk variant där jag hade bytt ut kycklingen mot broccoli.

Till efterrätt blir det Nutella- och marängglasstårta. Men den väntar vi med ett tag. Senare blir det nog även lite chips och dip. Så jag tror att ingen behöver gå härifrån hungrig.
Nutella- och marängglasstårta innan det har varit i frysen.

Själv sitter jag i köket ser Adam Live på tv3 och äter rester. Men det är rätt mysigt det också. Längtar till efterrätten som jag aldrig har smakat men den ser god ut (och smeten var jättegod).

Olivia ville absolut inte ha några syskon hemma på sin tjejmiddag så Leif, Isak och Ida for till mormor och morfar där de skulle bli bjudna på tacos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar