söndag 11 oktober 2020

Matsedel v.42 oktober 2020

Den som väntar på nå gott.... så kommer här veckans matsedel lite senare än vanligt. Jag hade inte hunnit förbereda nån veckomatsedel och i morse var jag lite seg efter gårdagens 50årskalas och för få timmars sömn i natt.

Men nu har jag piggnat till och har knåpat ihop en matsedel som jag ska publicera åt er och sedan ska jag gå o börja med dagens söndagsmiddag - pesto- och mozzarellabiffar med ugnsrostade rotsaker. Hoppas ni också har en bra söndag.

Matsedel v.42 oktober 2020


Köttfri måndag
Som vanligt försöker jag börja veckan med en vegetarisk middag - Tortillapizza med kantareller och zucchini är en supergod och superenkel pizza gjord på mjuka tortillas som bara behöver några få minuter i ugnen. 


Tisdag
Oftast blir det lax hos oss när vi äter fisk, men ibland köper jag hem torskblock och då blir det oftast nån gratäng, som den här Citron- och dilltorsken i ugn


Onsdag
Grönpepparkyckling är ännu en maträtt som klarar sig själv i ugnen och man får tid över till annat. Den här kycklingen är extra enkel eftersom man använder sig av grillad kyckling och slipper stek-momentet.


Tordag
Ost- och paprikafylld köttfärslimpa är en saftig och supergod köttfärslimpa - som också klarar sig själv i ugnen. Blev många enkla ugnsrätter den här veckan. Men det är ju så himla smidigt så det får man aldrig för många av.


Mysfredag
Varma fyllda baguetter är en typisk mysfredagsmiddag för mig som passar att äta framför tv:n. Roligare och godare med baguetter än att göra vanliga varma mackor.


Veckans godsak
Kaka med chokladhavreströssel är en gammal favoritkaka som jag nästan alltid bakade förut eftersom den är äggfri och om jag byter ut vissa ingredienser så blir den även mjölkfri. En kanonkaka helt enkelt som de flesta älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar