onsdag 28 oktober 2020

Att tala eller inte

Efter många tidiga morgnar på jobbet känns det skönt att jag snart får tre dagar ledigt och kan ta det lugnt på morgonen. Långa lugna morgnar är det bästa jag vet💖

Nästa vecka blir också en annorlunda jobbvecka för då har vår systemleverantör sina kunddagar som i år körs digitalt. Jag går miste om en Stockholmsresa, men som världen är nu så känns det ju bra. Istället får jag sitta hemma eller på jobbet och lyssna på på riktigt många seminarium, dels sådant som hör till systemet o jobbet och dels inspirationsföreläsningar. 

Så jag hoppas det blir en riktigt bra och intressant vecka. Vissa inspirationsföreläsningar bär jag med mig saker från en lång tid framöver, medan vissa glömmer man bort efter nån dag. Ämnet är ju så klart viktigt, men nästan viktigare är föreläsaren.

En föreläsning för flera år sedan kommer jag fortfarande ihåg flera saker i från och brukar tänka på då och då. Jag kommer inte ihåg vad ämnet egentligen var, kanske lycka, men en väldigt tänkvärd och bra inspirationsföreläsning av en bra föreläsare.

Det finns ju så många bra föreläsare och så många intressanta ämnen, så det kan inte vara lätt att välja när man ska boka föreläsare. Som att komma in i en godisaffär 😀

Jag är ingen talare, trots att jag tycker om att prata, kanske är det därför jag kan bli så fascinerad av bra talare. Och lika less blir jag att lyssna på nån som inte är en talare.

Bild från Herregud& Co

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar