lördag 3 oktober 2020

Fredagslycka

Igår var det mitt gäng som ordnade jobbets fredagsfika. Visst kommer ni ihåg att jag har berättat att vi alltid har så mycket gott på fredagar. Perfekt start på helgen. Vi turas om tre o tre att ordna fredagsfika och ofta är det som bästa hotellfrukosten. Så kul att vi dessutom har så många som gillar att baka så att det oftast är så himla gott o hembakt. Älskar det!

Igår var det alltså mitt gängs tur och jag hade bakat två olika sorters matbröd. Recept kommer! Eftersom det är kanelbullens dag imorgon (det har väl ingen missat) så gjorde jag en kanelbullekaka. För nå sött på slutet måste man också få, eller hur? 

Vi har fruktkorg på jobbet och den sista tiden har det mest varit äpplen i den så vi hade kvar enormt mycket äpplen från de två senaste veckorna. Så då passade jag på att ta med min råsaftscentrifug och bjöd på nygjord äppeljuice med ingefära så att vi håller oss pigga o friska.

Eftersom jag hade bakat slapp jag åka och handla pålägg mm. Väldigt bra arbetsfördelning om ni frågar mig. Bakar så mycket hellre än att åka o handla. Om ungefär två månader är det vår tur igen och då har vi kommit in i advent så då kan vi nog också komma på nå roligt att bjuda på.


En underbar lördag har precis börjat och jag har hunnit med långfrukost, städa tvättstugan och plockat o försökt få ordning. Lite småstädning kvar sedan ska jag njuta av en ledig dag och ett fint hus. Finns inte mycket som slår det.

Dubbla hockeymatcher idag, både damerna och herrarna spelar hemma, men jag ser båda matcherna på tv. Ida och Leif däremot som hade tur i lottningen kommer vara 2 av de 50 som får se damerna på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar