fredag 23 oktober 2020

Atjoo

Den här veckan har jag jobbat hemma och gjorde det även i morse. Men nu ska jag packa ner jobbdatorn och promenera in till jobbet för några timmar på plats på kontoret. Det kändes som jag var på väg att bli förkyld i början på veckan, jag nös otroligt mycket och det stack o kliade i näsan och trots att jag kände mig hyfsat pigg tog jag mitt ansvar och stannade hemma. 

Så skönt att jag har ett jobb där det fungerar att sitta hemma o jobba, i alla fall några dagar. Det skulle inte fungera att göra det längre perioder, men så här då o då fungerar det perfekt. Men som vanligt när jag är lite småkrasslig och stannar hemma så har jag lite dåligt samvete. Jag är så van att man ska vara på jobbet om man inte är sjuk och jag var ju bara lite småkrasslig. Det är inte lätt att vänja om hjärnan och samvetet med de nya riktlinjerna efter så många år.

Visst är den vacker?

Nu i efterhand börjar jag fundera på om det ens var en förkylning eller om det var en allergisk reaktion. I torsdag fick jag en helt underbar blombukett från jobbet i en försenad födelsedagspresent. En bukett full med olika vackra blommor, har inte koll på alla. Nån av dem är jag kanske allergisk mot, eller? Fast då borde jag kanske ha börjat nysa tidigare och inte efter några dagar. Ja, ja jag lär aldrig få reda på om det var en lätt förkylning eller allergi och egentligen spelar det ju inte så stor roll. Nu höll jag mig hemma för säkerhets skull och det är väl så man ska agera numera.

Nån som ser något riktigt allergi-framkallande?

Fredag och strålande sol! Kan det bli bättre?
Ha en underbar start på helgen💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar