söndag 3 maj 2020

Matsedel v.19 maj 2020

Nu har vi startat sista dagen på den här långhelgen. 
En helg som känts mycket längre än tre dagar, det måste väl betyda att jag har kopplat av riktigt ordentligt. Det är sån skön känsla när man är nöjd med helgen, mycket bättre än de gånger då man knappt har hunnit nå och helgen känns alldeles för kort.

Eftersom det är söndag så kommer här en ny veckomatsedel med några av våra favoriter. Kycklingwoken är barnens favorit (även min), men bland dessa rätter är nog pastan med röding min favorit. Det är i alla fall min nyaste favorit. Den måste ni prova, funkar förmodligen lika bra med lax om ni inte har röding. Veckans godsak är nog bland det enklaste man kan göra till efterrätt och riktigt, riktigt gott.


Matsedel v.19 maj 2020

Måndag
Så smakrikt, så gott och så nyttigt. Det här låter inte nå speciellt men det är verkligen supergott och så enkelt att göra. Jag brukar göra en stor laddning och sedan fryser jag ner matlådor.

Tisdag
Min nyaste favorit. Krämigt och gott med helt underbara smaker.

Onsdag
Gör den ugnsstekta korven lite roligare och godare.

Torsdag
Den här rätten är perfekt då man har många gäster. Man skivar upp köttet innan det tillagas ca 1 timme i ugnen i en helt underbart god sås.

Mysfredag
Använd dina favoritgrönsaker, stek tillsammans med kyckling och krydda med soja och thaichilisås. Servera med ris eller nudlar eller ät woken som den är. Supersmidigt, supergott.

Veckans godsak
Len krämig mousse med smak av salted caramel. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar