onsdag 6 maj 2020

Lyckad middag

Älskar när jag lyckas lite extra med maten💖

Det är inte alltid mina nya recept möts med stående ovationer, men i dag var det nästan så. Jag fick väldigt mycket beröm både för pastan med kyckling och grönsaker och för tzatzikin som jag hade som tillbehör.

Det var så himla gott o fräscht och precis sån mat man är sugen på nu när man längtar efter vår och sommar. Recept kommer.... Det vill ni inte missa.


Det känns som det är tisdagkväll, men det är ju faktiskt redan onsdag och alldeles snart är det helg igen. Varför har den här veckan gått så himla fort? Är det för jag var så utvilad efter helgen? Himla tur att jag sov så mycket i helgen för den här veckan har jag sovit oroligt varje natt. Som vanligt när det är dags för fullmåne alltså.

Det lustiga är att trots att jag sover dåligt när det är fullmåne så är jag ändå ganska pigg, det är som att jag inte behöver lika mycket sömn de veckorna. Ganska skönt faktiskt, men tråkigt att vara vaken så mycket på nätterna.

Jag borde ta mig ut på en promenad nu ikväll, solen skiner och jag har inget annat planerat, men jag hamnade i soffan efter middan och det är väldigt svårt att ta sig härifrån känner jag. Tror jag ska höra av mig till en kompis för att få promenad-sällskap för då är det mycket lättare att ta sig ut. Och sen när jag kommer hem så kommer kvälls-teet att smaka så mycket bättre.

Ha en bra onsdagkväll, så hörs vi mer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar