tisdag 19 maj 2020

Favoritmat

Jag blir lika glad varje gång jag får beröm för maten jag serverar och idag lyckades jag igen. Det är alltid ett vinnande koncept att servera maten i skålar och var o en får plocka ihop sin egna favorit-tallrik, som vid tacos.

Men i dag var det inte tacos jag serverade utan poké bowl med kyckling, sushiris, sojabönor, picklad rödlök och olika grönsaker. Var lite osäker på hur det skulle mottas, men jag hade inte behövt oroa mig för det gjorde succé. Så det var definitivt inte sista gången det serverades hemma hos oss.

Många skålar med olika godsaker
Min poké bowl

Åh vad jag längtar till sommaren då kommer vi äta en massa av sån här mat - poké bowl, sallad eller vad man vill kalla det. Gott o fräscht och kan varieras hur mycket som helst.

I natt låg jag vaken några timmar utan anledning, så nu börjar jag känna mig lite seg här i soffan. Lär bli en tidig kväll i kväll. Men först ska jag se Robinson och Hela kändis-Sverige bakar och dricka några koppar te.

Helt otroligt att det bara är en halv arbetsdag kvar och sedan har jag en lång och ledig helg framför mig. Lovely! Som vanligt nu för tiden har vi inga speciella planer, börjar faktiskt bli lite sugen på att ha gäster och fest men nu är det väl extra viktigt att hålla ut och fortsätta vara lika duktiga som vi varit. Men nån festmiddag för familjen kommer jag försöka få till i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar