onsdag 15 april 2020

Handla folkfritt

Igår och idag har jag druckit mitt ont-i-halsen-favoritte - Twinings Ingefära & Citron💛 Så lenande o så gott och det har blivit rätt mycket av det teet de senaste två månaderna. Nu känns halsen mycket bättre så jag hoppas att jag kan vara tillbaka på jobbet imorgon, men jag börjar nog hemma för att riktigt hinna känna efter hur jag mår. Vill inte riskera att smitta någon.


Dessutom har jag ju nu insett att jag måste skydda mig själv också, inte bara tänka på risken att jag smittar andra. Jag har tappat räkningen hur ofta jag har haft ont i halsen och varit småfebrig sedan februari. Så mitt immunförsvar är i botten och jag är väldigt lättsmittad.

Därför har jag nu beställt mat till helgen, så jag sipper vara på mataffärer tillsammans med så många andra. För det verkar vara just mataffärer som inte tar detta med att undvika trängsel och hålla avstånd på allvar. Alldeles för mycket folk på för liten yta. 

Systembolaget har vakter och ser till att det inte är så mycket folk samtidigt inne i affären. Bra jobbat och jag har inte hört någon gnälla över det🙏 Matbutikerna borde ta efter! Inför påsken var flera mataffärers parkeringar proppfulla och folk överallt inne i affärerna och enligt rykten var det lika fullt i tisdags - efter påsk.

Men det är ju inte helt smärtfritt att beställa mat heller. Jag skulle precis gå in och komplettera min order och då har ica.se problem så jag kan inte logga in och komma åt min order 😭 Men det ordnar sig nog snart. 

Himla smidigt (när det fungerar) att sitta hemma i soffan och handla men det är ju en liten risk att det bli smådyrt för det är så himla smidigt att bara klicka i lite här och lite där. Bra att ha....

Uppdaterat: Precis efter jag publicerade inlägget provade jag att logga in på Ica och då funkade det. Jippie, jag sa ju att det skulle lösa sig snart 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar