tisdag 14 april 2020

Bra/dåligt

Here we go again! 
Det halsonda är tillbaka 😢 Blir så less, men tur i oturen så har jag datorn med mig hem och kan jobba hemifrån. Jag är ju inte så sjuk att jag behöver sjukskriva mig, men självklart stannar jag hemma för att inte smitta. Att stanna hemma om man känner sig det minsta krasslig är ju det absolut viktigaste nu för att minska smittspridning. Kan kännas jobbigt, konstigt och otroligt frustrerande, tro mig jag vet, men ack så nödvändigt.

Med tanke på mitt immunförsvar som är helt i botten efter dessa månader med förkylning på förkylning hela tiden, så skulle jag inte bli det minsta förvånad om jag även blir drabbad av Corona/Covid-19. Min motståndskraft just nu är ju obefintlig.

Dubbla skärmar vid hemmajobb

Men nu är det slutdeppat och jag får försöka se det positiva i att jag fått gå i mjukiskläder hela da'n, kunnat ha håret i en slarvig tofs, kunnat dricka en massa koppar med gott te i favoritkopparna och att jag slapp gå ut i blåsten o snön.

Jag har även glada barn för nu blir det köpes-mat till middag. Jag vill inte stå och hålla på med mat och eventuellt sprida smitta vidare, så då kändes det som ett bättre alternativ att köpa mat istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar